Gedung Pernikahan Bandung 2017

Hi there…long time no see 😀 after the engagement process has  been successfully held on the last January 21st, now i finally come to the phase named “Wedding Preparation Busyness” *what a name i created* 😆 . Since i already have the wedding organizer, so my busyness starts from searching, picking, dealing etc etc with the wedding venue. I live in Bandung (Cibiru, East of Bandung area for exact) and my groom to be a.k.a fiance is from Madiun, East of Java, so we decided to use a venue not to far from my house. My fiance and me are working in Jakarta and the wedding will be held in Bandung, so we really have to be wise about time. Me, my fiance, and my mom did some surveys to the venues near our house on 11-13th February 2017, and here are the results :

Puslitbang Jalan Dan Jembatan (PUSJATAN) Kementerian Pekerjaan Umum dan Perumahan Rakyat / Puslitbang PU Bina Marga

Address : Jalan A.H. Nasution No.264, Arcamanik, Cisaranten Bina Harapan, Arcamanik, Kota Bandung, Jawa Barat 40294 (Right in front of komplek perumahan Suka Asih, Ujung Berung, Bandung)

Phone : (022) 7802251

Price : IDR 11.000.000

My Comments : (+) room consists of 3 area : main room, front porch, side porch, (+) Passed by public transportation (angkot), (+) Huge parking lot, (+) Clean area, (+) Clean and comfortable mosque included, (+) AC, (+) makeup room, (+) clean rest room(toilet), (-) aisle/ stage is too low and not solid, (-) ceiling is too low too.

Front torch. To enter the main room, there are two doors (in front of the table and behind the table) :

Main area and Aisle/ main stage

Make up room and Mosque

Side torch

img20170211095238

Resko Nugraha

Address : Jl. Raya Ujung Berung No. 51, Cigending, Ujung Berung, Kota Bandung, Jawa Barat 40611

Phone : Bu Yuli: (022) 92109109/ (022) 7801496

Price : IDR 6.000.000 (Resko 1, smaller), IDR 11.500.000 (Resko 2, bigger)

My comments : (+) huge enough parking lot, (+) AC, (-) from the main street need to walk a little

Resko 1 : not too small actually, but it needs to be renovated and be cleaned. I felt a lil’ spooky with that place. 😕

Resko 2 : clean and nurtured. Aisle is huge and high. I love this one,  but for my wedding, this one is too big 😥

Sekolah Komando Angkatan Darat (Seskoad)

One of the most popular venue in Bandung. Have to book this venue far far away. This one is actually my wish venue, but sadly it is fully booked 😥

Address : Jl. Gatot Subroto No.96, Lengkong, Lkr. Sel., Lengkong, Kota Bandung, Jawa Barat 40262 (near Trans Studio Mall)

Phone : Joko 022-7311041

Price : IDR 13.000.000

My comments : (+) clean area, (+) huge enough parking lot (so sorry, i couldn’t get any picture of the building due to its fully booked and on the day i went there, the building is being used by a wedding) 😦

My mom with its clean area 😉

img20170211114227

PT. LEN 

Address : Jl. Soekarno Hatta No. 442, Pasirluyu, Regol, Pasirluyu, Regol, Kota Bandung, Jawa Barat 40254

Phone : Ibu Rena 08886000421

Price : IDR 10.000.000

My comments : (+) room is big enough, (+) located in major arterial road, (+) huge enough parking lot, (+) near and clean mosque, (+) AC, (-) aisle/ main stage is too low, (-) too far from my home, (-) placed in traffic area

Graha Sativa (Bulog)

Address : Jl. Soekarno Hatta, Jatisari, Buahbatu, Kota Bandung, Jawa Barat 40286

Phone : Purwanto 081220677478

Price : IDR 12.000.000, if you don’t use its catering partner you will be charged IDR 500.000. For its employee/ pensionary will get 50% discount with terms and conditions apply 😀

My comments : (+) located in major arterial road, (+) near, nice, clean mosque, (+) AC, (+) high aisle/ main stage, (-) floor needs to be carpeted because it’s not too clean and because it’s usually used as badminton field, (-) room a little bit too small, better to rent additional hood to be placed at the side porch for the stall and chairs

Graha Pindad

Address : Jl. Papanggungan No.1, Kb. Kangkung, Kiaracondong, Kota Bandung, Jawa Barat 40284

Phone : +6222-7312073 Ext. 2266, 2230

Price : IDR 11.000.000

My comments : (+) Huge parking lot, (+) easy to find the place, (+) consists of main room, inner porch, outer porch (usually user for stall), (+) high enough ceiling,  (-) aisle/ main stage is too low

Sopo Sulaksana

Address : Jl. Sulaksana, Cicaheum, Antapani, Kota Bandung, Jawa Barat 40282

Phone : Ibu Yanti 081320654537

Price : IDR 7.500.000, for Batak tradition IDR 10.000.000, + AC get additional charge IDR 3.500.000

My comment : (+) Huge enough parking lot, (+) clean area, (+) clean and nurtured building,  (+) much enough exhaust fan, (+) high aisle/main stage, (+) high ceiling,  (-) non-AC

*pic to be continued…

Iklan

Menikah ~ Money,,,


Menikah....
What a (looks like) simple word, isn't it? but it's not actually...
Memang, sudah banyak sekali yang bilang bahwa menikah bukan hanya sekedar menikah(yaiyalaahh...apa sih gw? muter2 deh -,-") maksudnya gini, pepatah a.k.a orang2 bijak a.k.a orang2 tua a.k.a orang2 yang sudah menikah bilang kalau menikahi seseorang bukan hanya menikahi 1 orang, tapi juga menikahi sifat2nya, menikahi kekurangan-kelebihannya, juga menikahi keluarganya.... dengan kata lain, menikah itu rumit...correct?

But for me, marrying someone is even more than just about those things… it’s about money!!!
Kenapa? karena buat orang seperti gw yang notabene bukan dari keluarga berada tapi (dengan songongnya) selalu terlihat berada oleh orang lain, menikah gak bisa cuma sekedar ijab-qabul ala kadarnya kemudian syukuran kecil2an… ato bahkan cukup dengan pengajian. Bayangin aja, menikah itu memang cuma terdiri dari lamaran, ijab-qabul dan resepsi, tapi di dalam itu semua masih punya anakan lain :
1. lamaran : minimal nyiapin cincin tunangan dan makan2 2 keluarga besar dunk… masa ada banyak tamu cuma disuguhin air mineral gelas? -_-”
2. Ijab qabul : yg ini kalo gak sanggup beli mas kawin baru, ya minimal nuker cincin lamaran ke mas kawin yang lebih bagus lagi laaaahhh…. selain itu juga mesti ngurus2 berbagai tetek bengek per-KUA-an (gw gak tau deh di ada biaya apaan aja..gw blm nikah soalnya…tp katanya c gak mahal2 amat)… abis itu jangan lupa! kebaya akad cyiiinnn masa iya ijab-qabul-an mau pake batik? (walau sebenernya gak ada yg ngelarang juga c, tapi kaaannnn…..) dan 1 lagi, seserahannya (ini bebas lah mau isi apa aja, tapi masa iya juga mw isi permen 1kotak+biskuit 1 kaleng?).
3. Resepsi : disini ini nih yang pernak perniknya banyak banget… ada gedung (karena kesongongan keluarga gw kompak gamau resepsi di rumah cz berantakan bangeeetttt pastinyaaaa) lengkap dengan sketsel dan teman2nya, ada kebaya lagi tentunya, ada souvenir, ada catering (OMG ini mahal bangeeetttt #nangisdarah),daaaannnn ada rias penganti beserta keluarga dan pager2an (pager ayu+pager bagus).

Kebayang seberapa besar kebutuhan dananya?? itu baru yang umumnya lhooo…. yang lainnya..

I found you ♥


Everything is clear now..

March, 20th 2012...you said that...
"I want to have a serious relationship with you..."
that was the statement you choose...not a kind of young people usually choose like "I want you to be my girl bla bla bla.." but that statement..yes, that statement...and you know what? i love that so much.. :oops:

I might just too happy or what, that i still couldn't be sure to what happened. that night, before i went to sleep, i sent you a message :
"mas, I trust you... please take a good care of me, my heart, and my trust ya.. :-)"
and you replied :
"iya dee... I hope you do so... nice dream my dear..."
so yes, now i do sure for what happened :-)


Dear God, I'm still not sure about his heart, I don't know whether his heart is really mine or not.. I don't even know whether he successfully forgot about his ex girlfriend or still could not yet... no, I'm not doubting him... I'm sure that he tries his best to love me, to take care of me, and to always make me happy... he decided to go with me, and i decided too... so, we're gonna try our best :-) I do hope and want him to be mine for the whole he is... I love him for what he is and I want him to love me for what I am too...

My God, if You really created him as a complement of me and my life, please make everything easy for us... strengthen our love to face everything in front...but if he is not, please separate us finely and don't ever make anyone of us hurt...amienn..

sincerely yours,

-me♥-

we ♥ you Papah….

Love your parents..we are so busy growing up, we often forget they are also growing old..

kalimat itu bener..benerrrr bangeettt…
terkadang kita terlalu sibuk dengan diri kita sendiri, dengan keegoisan kita sendiri, hingga tidak sempat untuk menyadari bahwa orang tua kita kian hari kian beranjak tua..

papahku selalu kuat, beliau jarang sekali sakit.. kalaupun sakit, paling hanya flu, batuk, dan demam biasa…
namun kini, mau tak mau, siap tidak siap, kami harus menyadari dan menerima bahwa kini bukan hanya penyakit-penyakit itu yang menggerogori tubuh beliau yang kian renta itu… kini papah menderita kanker getah bening…
kaget, sudah tentu… sedih, pasti… tapi jika hanya merasa kaget, sedih, dan tertekan, hal itu tidak akan menyelesaikan masalah.. tidak akan menyembuhkan papah…

kami, mama aku kaka dan ade, akan mengusahakan segala pengobatan terbaik untuk papah…
kami juga akan senantiasa berdoa untuk papah…
kami yakin, Allah SWT akan memberikan yang terbaik untuk papah.. Allah akan menyembuhkan papah…
Allah gak akan ngasih ujian tanpa jawaban, Allah gak akan ngasi ujian yang diluar kemampuan umatnya…kita harus yakin itu pah…
Papah harus kuat, papah harus tabah, juga sabar menghadapin penyakit ini ya…
kita hadapin ini sama-sama…
kita semua sayang sama papah…

be strong daddy… we will face it together… we are a team… we will fight it together.. forever…

p.s : i always cry every time i remember you daddy… i don’t know how many times i cried for you… but i promise you, i will never cry in front of you… You need us to be strong to strengthen you… we know that… promise me that you will never tired to fight your sickness daddy… we’re here with you… we ♥ you soooooo muchhhh….. you’ll be ok daddy, Allah will heal you and throw away your sickness… be sure, okay? 🙂